LÖSNING
DIGITALA KANALER

E-handel

E-handel handlar inte bara om köpknapp och varukorg.

E-handel handlar inte bara om produktpresentation och transaktioner. Många företag står nu inför en förändringsresa där samarbete och tillgänglighet av system och information oavsett tid och plats behöver möjliggöras. När andra företag lyckas med försäljning online frågar sig många företag vad de själva behöver göra för att nå framgång. Hur engagerar man kunder och bygger relationer på nätet utan fysiska säljare? När kundtjänst blir digital förändras sättet vi pratar med kunder då? Varför är det så viktigt att ha koll på logistiken?

  • E-handel är logistik
  • E-handel är kundtjänst
  • E-handel är engagerade kollegor
  • E-handel är användarvänlighet
  • E-handel är mer än bara handel

Business to business – i våra ögon via människa till människa

När andra pratar om business to business vill vi prata om business to people. Oavsett avsändare är det alltid människor som kommunicerar och människor som tar beslut. Exklusiva erbjudanden och en känsla av VIP är lika intressant för en privatperson som för en person i yrkeslivet. Ju mer vi vet om kunderna och deras behov desto bättre erbjudanden kan vi presentera och klokare beslut kan vi ta. Har vi koll på kunderna kan vi skräddarsy erbjudandet och föregå kunderna med affärsförslag och information.

Vägen dit är CRM-system och säljare med relevanta interna säljstödssystem. Det skapar förutsättning för merförsäljning, proaktiva erbjudanden och nöjdare kunder.

Creating your Digital Enterprise
todo todo
KONTAKTPERSONER
  • Pontus Renmark
    Pontus Renmark
    Nationell driver Digitala kanaler
    073-373 33 20
Relaterat innehåll