LÖSNING
DIGITALA KANALER

Gamification

Digital framgång handlar inte bara om teknologi. Det handlar om att med ett digitalt synsätt skapa och stödja nya beteenden. Med gamification-lösningar tar du användandet till nya nivåer.

Vad motiverar en användare? I varje projekt ställer vi oss den frågan tidigt eftersom vi anser att nytta uppstår när tjänster används. Vi ser att vi först och främst måste erbjuda värdeskapande tjänster för användaren. Det gör vi genom att lita till vår långa erfarenhet av användbarhet och användarupplevelse - området UX. Men ibland räcker inte det för att skapa den nivå av engagemang som vi eftersträvar. Då använder vi gärna gamification-lösningar.

Gamification är inte spel. Det är det kunskapsområde som världens största upplevelseindustri - spelindustrin - använt under cirka 40 år för att engagera oss. Det handlar om drivkrafter och de mekaniker som triggar oss. Det handlar också om estetik och om hur feedback fungerar. Men framförallt handlar det om engagemang. Att veta när, var och hur engagemang uppstår.

Gamification, eller spelifiering som det också kan kallas på svenska, handlar att öka engagemang i sina tjänster. Vi väljer att se det som en ryggsäck med metoder och verktyg för att engagera dina användare, dina kunder och dina medarbetare - på deras villkor.

Prata med oss om hur principer från gamification kan skapa motivation, effekt och nytta hos er. För världens största upplevelseindustri byggdes inte på gissningar om vad som är kul, den byggdes på kunskap om hur man skapar resultat. Det kan vi skapa för er.

Är du intresserad av gamification, passa också på att lyssna på "Gamification-fredag", vår populära podcast-serie på temat, med nya avsnitt varje fredag.

todo todo
Kontaktpersoner
  • Jan Bidner
    Jan Bidner
    Gamification-expert och projektledare
    072-214 99 13
TWITTER