Lokala IT-lösningar på global grund
2012-03-01

Sogeti har åter igen tagit hem ett globalt IBM Beacon Award, denna gång i kategorin ”Outstanding Business Transformation through Becoming a Social Business”. Utmärkelsen synliggör TeamPark, som är namnet både för Sogetis globala sociala samverkansplattform och tillhörande metodik för att införa dessa plattformar.

Stockholm, Sverige/New Orleans, USA, 120301 – IBM synliggör teknisk expertis, branschspecialisering och innovativa lösningar baserade på IBM-teknologi och -tjänster via sina IBM Beacon Award. Priserna delas ut en gång om året till ett noga utvalt antal affärspartners inom IT-området. Sogeti har nu åter igen, för nionde gången, mottagit en global IBM Beacon Award-utmärkelse, denna gång i kategorin ”Outstanding Business Transformation through Becoming a Social Business”.

– Vi är mycket stolta över det pris som synliggör det arbete vi gjort kring IBM Connections och Social Business. Vår TeamPark®-metodik, som stöttar företag som vill införa sociala collaboration-plattformar har gjort oss till en värdefull resurs, både för IBM och våra kunder, och den finns i hjärtat av det vi gör inom området. Genom att koppla ihop vår expertis inom mobilitet och Business Intelligence med vår vision och vår egen erfarenhet inom Social Business kan vi förse våra kunder med heltäckande lösningar, säger Sogetis Kenneth Lidén, partneransvarig gentemot IBM i Sverige.

IBM Beacon Awards är en central del i IBM:s partnerprogram. Priserna delas ut under IBM PartnerWorld Leadership Conference i New Orleans, USA, och vinnarna väljs ut av ledande påverkare och höga IBM-chefer bland hundratals nominerade bidrag. Fokus ligger på att synliggöra partners och lösningar som på ett kraftfullt och konkret sätt stöttat kunders verksamheter och deras tillväxt. I år delade man ut priser i totalt 27 kategorier.

– Mottagarna av 2012 års IBM Beacon Awards sätter standarden för verksamhets-utveckling, innovativa lösningar, entreprenörskap och kundernas förändringsarbete, säger Mark Hennessy, general manager, IBM Global Business Partners and Midmarket. Vi gratulerar Sogeti till vinsten i kategorin ”Outstanding Business Transformation through Becoming a Social Business och för deras förmåga att bidra med affärsnytta genom att koppla samman IBM Connections-plattformen med sin TeamPark®-metodik.


För mer information om IBM Beacon Awards besök: https://www-304.ibm.com/partnerworld/wps/servlet/ContentHandler/pw_com_prb_beacon

För mer information om IBM PartnerWorld, och det omfattande partnerprogram som är sammankopplat med detta besök http://www.ibm.com/partnerworld.

För mer information om hur man hittar en IBM Business Partner med en särskild expertis m.m. besök: https://www-304.ibm.com/partnerworld/wps/bplocator/search.jsp

 

Om Sogeti Sverige AB
Sogeti levererar högkvalitativa IT-konsulttjänster på den lokala marknaden. I vår heltäckande tjänsteportfölj ryms IT-styrningstjänster, IT-specialisttjänster, utvecklings- och integrationsprojekt, testning, systemförvaltning samt Rightshore-tjänster. Sogeti har cirka 20 000 medarbetare i 15 länder. Av dessa arbetar cirka 1 150 konsulter vid företagets 21 svenska kontor.

Mer information finns på www.sogeti.se och www.sogeti.com.


 

Bookmark and Share

Kontaktpersoner

För mer information kontakta:

Kenneth Lidén, partneransvarig gentemot IBM, Sogeti Sverige
Tel: 070-665 69 30
E-post: kenneth.liden@sogeti.se

Therese Sinter, kommunikationsdirektör, Sogeti Group
Tel: 070-361 46 21
E-post: therese.sinter@sogeti.com

Vill du veta mer?

Läs mer om Sogetis TeamPark-metodik och -plattform besök: www.sogeti.se/teampark

En bok om Sogetis TeamPark-metodik finns på: www.sogeti.se/publikationer