DNA

Helena Rosengren ny ortschef på Sogeti i Linköping och Norrköping

Sogeti Sverige AB har tillsatt Helena Rosengren som ansvarig för verksamheterna i Linköping och Norrköping. Hon har även utsetts till bemanningsansvarig nationellt.

Linköping/Norrköping 160601 – Helena Rosengren, 42 år, med en civilingenjörsexamen i Industriell Ekonomi från Linköpings universitet i bagaget, har en gedigen erfarenhet från IT-branschen. Hon har verkat i IT-branschen i närmare 20 år, varav de senaste åtta åren på Sogeti.

Helena Rosengren har under åren arbetat i olika roller, bland annat inom försäljning, verksamhetskonsulting, projektledning och som ledare. Hon har även drivit Sogetis #addher-nätverk (fd winIT) i regionen som syftar till att dra fler kvinnor till IT-branschen, till alla roller och positioner. Hon kommer närmast från rollen som teamchef som hon varit sedan 2010 och har nu antagit rollerna som ortschef för Sogeti i Linköping och Norrköping samt som nationell bemanningsansvarig.

– Jag har stort förtroende för Helena Rosengren som ledare och affärsutvecklare, då hon är en mycket målinriktad, driven och leveransorienterad person, alltid med högsta kundnytta i fokus. Hon är dessutom en tvättäkta sogetiare som personifierar vårt företags DNA, med ledord som entreprenörskap och enkelhet, kommenterar Sergio de Brito, vd på Sogeti Sverige AB.

– Jag antar två nya roller jag verkligen brinner för. I Linköping och Norrköping har vi extra stor expertis inom digitala kanaler, Business Information Management och High Tech-området, som även är tre av våra stora satsningsområden globalt. Jag ser fram emot att driva vår affär i Linköping och Norrköping, en av Sveriges mest expansiva marknader, och att säkerställa en effektiv bemanning över hela landet, säger Helena Rosengren.

Rekryterar friskt
IT-konsultföretaget Sogeti, med 1150 anställda i Sverige, varav cirka 80 arbetar i Linköping och Norrköping, rekryterar kraftfullt i år. Hittills har man anställt 185 nya medarbetare i Sverige.

– Vi har höga rekryteringsambitioner på våra två orter. Hittills i år har vi rekryterat ett 10-tal nya medarbetare i och vi planerar att rekrytera minst 15 till innan året är slut. Spännande uppdrag, gott renommé och nöjda medarbetare är grunden till att vi är framgångsrika på detta område, avslutar Helena Rosengren.

todo todo
    Sergio de Brito
    Vd Sogeti Sverige AB
    Nordisk och global kommunikations- och marknadsdirektör, Sogeti