two women having a meeting
DNA

Pernilla Kuniholm ny HR-chef på Sogeti

Sogeti Sverige har anställt Pernilla Kuniholm för att leda företagets Human Resources-funktion.

Stockholm 141202 -  Pernilla Kuniholm, 47 år, förstärker Sogeti Sverige AB (Sogeti) på HR-sidan. Pernilla kommer närmast från Softronic och dessför-innan Modul 1. Hon har en bakgrund inom IT-branschen sedan 1998 och har genom åren arbetat i många olika roller, först som konsult och därefter bland annat som konsultchef, Talent Management-chef och affärsområdeschef.

– I alla mina chefsroller har jag parallellt drivit HR-frågor. Jag brinner för kombinationen av att kunna IT-branschen och affären och arbeta proaktivt med kompetensutveckling baserat på nya möjligheter. Jag älskar den här branschen för den står aldrig stilla och ligger alltid i framkant. Att arbeta med kompetensutvecklingsfrågor nu, när digitaliseringen påverkar alla företag med ny innovativ teknik, är extra spännande, säger Pernilla Kuniholm och fortsätter:

– Jag valde Sogeti då det är ett välrenommerat företag i en internationell koncern, med dokumenterat hög kund- och medarbetarnöjdhet och som satsar hårt på kompetensutveckling och nytänkande. Jag har dessutom bara goda erfarenheter av de sogetiare jag träffat på i olika branschsammanhang. Nu ser jag fram emot att använda min passion och expertis för att ytterligare vässa Sogetis erbjudande, attraktionsförmåga och konsulter.

KONTAKTPERSONER
    Sofia Jarl-Adolfsson