REFERENSER
DIGITALA KANALER

Så förenklade vi rutinerna på ABB

ABB Metallurgys nya responsiva webbapplikation är placerad i molnet och kan därför enkelt nås av säljare över hela världen. Perfekt för ett bolag vars kravlista syftade till att modernisera hela verksamheten.

Bakgrund

ABB Metallurgy hade behov att skapa en webbapplikation som deras säljare globalt skulle kunna använda. Syftet med applikationen var att modernisera systemet och komma bort från dagens lösningar som manuellt behöver uppdateras. Därigenom önskade ABB ett system som var enklare att underhålla och arbeta med.

I samband med skapandet av den nya applikationen togs en kravlista på önskade funktioner fram. Ett av kraven var att systemet skulle kunna nås från flera olika mobila enheter, som till exempel plattor och mobiler. Man var också noga med att applikationen skulle kunna användas utan koppling mot Internet. 

Lösning

Baserat på kraven föll teknikvalet för applikationen på att skapa en applikation i HTML5 med offline-stöd. Applikationen skapades med responsiv design vilket innebär att innehållet automatiskt anpassar sig efter skärmstorleken på enheten som används. Applikationen placerades i molnet i Microsoft Windows Azure för snabb och enkel tillgång över hela världen. Projektet genomfördes enligt SCRUM för att enkelt hantera förändringar och säkerställa att effektmålen för projektet uppfylldes.

Resultat

Tack vare det nyutvecklade systemet kan ABB Metallurgys säljare globalt hantera sina ärenden på ett enklare sätt och på mobila enheter.

Teknik:

  • Jaydata
  • JQuery
  • MVC4
  • Entity framework
  • WCF data services
  • Knockout JS
  • Twitter bootstrap
  • Microsoft Azure

Lösningsområde: Webb, molnet, Scrum, responsiv design, mobilitet

todo todo
KONTAKTPERSON
  • Andreas Sjöström
    Andreas Sjöström
    Global Digital Solutions Lead
    +46 70 609 85 13
Om ABB

ABB är världsledande inom kraft- och automationsteknik. Med säte i Zürich sysselsätter företaget 140 000 personer och verkar i cirka 100 länder. Läs mer!