OM OSS
JOBB

Jobba inom offentlig sektor

För Sogeti som bolag är det viktigt att vi bidrar till samhällsnytta och så långt som möjligt stöttar våra regioner, kommuner och myndigheter att leverera det bästa för medborgarna, nu och i framtiden. Vi vill att våra offentliga myndigheters personal ska kunna fokusera på de mänskliga mötena med medborgarna och genom transformation av nuvarande arbetssätt bli mer automatiserade och datadrivna. Vi söker dig som har ett brinnande intresse för att göra skillnad och som vill bidra till samhällsutvecklingen. Vi tror att vi tillsammans kan bli "the perfect match".

Det finns massor med spännande möjligheter för dig som funderar på att bli en del av Sogetifamiljen. Förutom ramavtal med flertalet av landets stora myndigheter har Sogeti även lokala ramavtal med Regioner inom hälso- och sjukvård samt med många kommuner. Dessutom är vi en de utvalda leverantörerna för de nationella ramavtal som finns i branschen via Kammarkollegiet och Adda (SKR).

Redan idag bidrar vi exempelvis med AI- och Machine Learning-lösningar i vården, automatiserar myndigheters manuella processer med hjälp av RPA, stöttar verksamheten med kompetens inom projektledning, testledning och systemutveckling för att nämna några.

Läs mer om konkreta exempel från verkligheten:

Lediga jobb

Tjänster mot hälsa och sjukvård

Samhällsnytta tillsammans med våra kunder

Tillsammans med våra kunder skapar vi samhällsnytta för medborgarna. Kundens representanter, som är experter på de utmaningar och möjligheter som finns i den egna organisationen träffar Sogetis data science, cloudutvecklare, agila coacher och ledare, från Sverige och resten av världen. Jonas Jaani berättar om när vi körde en innovationsworkshop tillsammans med en av våra offentliga kunder.

Sorry, this content can only be visible if Functional Cookies are accepted. Please go to the Cookie Settings and change your preferences.

Lite om oss som arbetsgivare

Sogeti är ett framgångsrikt och expansivt företag som erbjuder innovativa och högkvalitativa IT-tjänster. Som konsult hos oss är du en nyckelspelare som alltid hamnar i centrum. Samtidigt som du kan dra nytta av konsultlivets variation och utmaningar kan du även känna tryggheten i en stark bas av kollegor på kontoret och globalt. Våra 1200 medarbetare finns utspridda på 20 orter, och globalt stöttas vi av 16 000 kunniga Sogeti-kollegor (totalt är vi 270 000 medarbetare inom den koncern vi ingår i!). Vi har konstant toppat rankinglistor som Sveriges bästa arbetsgivare och Karriärföretag de senaste åren och utsågs dessutom till Sveriges mest föräldravänliga arbetsplats 2019. Hos oss trivs man! Vi mäter också kontinuerligt hur våra medarbetare trivs hos oss och delar transparent med oss av vad de tycker.  

Balans mellan arbete och fritid är viktigt för oss. Det ska vara roligt att vara på jobbet och därför arbetar vi engagerat med att ha en trevlig arbetsplats. Förutom att vi har ett intressant förmånspaket är vi grymma på att anordna aktiviteter, som till exempel afterworks, sportklubbsaktiviteter, teknikkvällar, jul- och sommarfester, IT-pubar, spännande lunchseminarier, middagar, upplevelser och frukostar på stan.

Kompetensutveckling och certifieringar är alltid högt upp på agendan hos oss. För vi verkar i en otroligt innovativ och framåtlutad bransch. Det är här det händer först. Och kunskap är en färskvara. På Sogeti älskar vi att ta nästa steg och lära oss nya saker för att ligga i framkant och utvecklas. För att bygga vidare på din kompetens har vi en gigantisk och personanpassad Learning & Development-portal kallad Next med över 250 000 (!) kurser och en massa annat spännande innehåll som vässar din expertis. 

Vi har också en stark internationell prägel. Är du intresserad av att arbeta internationellt så finns möjligheter till det då vi finns i 13 länder och den koncern vi verkar inom (Capgemini-koncernen) sträcker sig över närmare 50 länder.

Mångfald är inget vi bara pratar om. Vi lever det! Vi är minst sagt multikulturella. Våra medarbetare har ett 30-tal olika nationaliteter. Vi tycker också att gender balance, både bland medarbetare och ledare, är oerhört viktigt för att våra anställda ska trivas och för våra framgångar som företag. I Sverige, på 17 av våra 20 orter, driver vi #addher, ett av landets största nätverk för kvinnor i IT-branschen.

Låter det här intressant för dig? Hör av dig till oss så berättar vi gärna mer.

KONTAKT
  • sofia.tonnberg
    Sofia Tönnberg
    Nationellt ansvarig offentlig sektor/regioner
    +46 70-248 92 05

    Sorry, this content can only be visible if Functional Cookies are accepted. Please go to the Cookie Settings and change your preferences.

  • Nathalie Kalmér
    Nathalie Kalmér
    Head of Talent Acquisition Sweden
    070-450 40 39
Skriv ut E-post