Dynamics 365 Kickstart
ERBJUDANDE
AFFÄRSSYSTEM

Dynamics 365 Finance & Operations Kickstart

Sogeti har 15 års erfarenhet av att implementera och vidareutveckla affärskritiska lösningar baserat på Microsoft Dynamics och vi har paketerat vårt know-how och best practices som säkerställer ett framgångsrikt införande med särskilt fokus på företag inom tillverkningsindustri och distribution i vad vi kallar Dynamics 365 Finance & Operations Kickstart.

Paketeringen är baserad på branschstandarder och beprövade lösningar som säkerställer ett kostnadseffektivt och kontrollerat införande enligt en beprövad agil arbetsmodell.

För att ditt företag ska få ut det mesta av investeringen i Dynamics 365 är Dynamics 365 Finance & Operations Kickstart även förberett med gränssnitt mot ledande leverantörers lösningar för bland annat elektronisk fakturahantering samt transporthantering.

Snabb acceleration med "färdiga" processer och automatiserade tester

Våra best best practice-processer baseras på standards som GS1, Incoterms, BAS och IFRS och är heltäckande inom kundorder, supply chain, projekthantering, transportadministration och finans.

Processerna är paketerade med förinspelade scenarios vilket tillsammans med exempeldata från er verksamhet accellererar införande och verifiering av såväl masterdata som lösningens konfiguration.

Vår paketering är förberedd för Microsoft Dynamics 365 One Version där automatiserade tester är avgörande för verifiering av nya releaser och de inbyggda testverktygen används även för att validera dina affärsprocesser under införandeprojektets.

Snabb väg framåt med vår kickstart

Leveransmodellen är att vi under en kortare tidsperiod, vanligen 8 veckor genomför en Proof of Concept (POC) med syfte att verifiera de mest affärskritiska processerna och låta dessa styra lösningsansatsen för införandet. POC:en genomförs i en serie workshops där ert exempeldata används och vi kan erbjuda genomförande av POC till fast pris. Efter genomför POC:en finns ett fullständigt underlag för genomförande av införandeprojekt bl a lösningsdokument, projektplan, budget och tidplan.

Införandefasen bedrivs enligt en agil arbetsmodell där de viktigaste funktionerna prioriteras in i en serie sprintar där verksamheten styr prioriteringarna och väger av mot tidplan och budget. 

Därför ska du välja oss

Med våra paketeringar och vår kickstart kommer du snabbt framåt.

Vi har ett starkt och välutvecklat partnerskap med Microsoft som gör att vi har ett komplett erbjudande för företag med Cloud- och Azure-strategier vilket gör att vi även kan ta ansvar för add-ons till Dynamics 365 som exempelvis PowerApps, PowerBI och AI/Analytics.

Bland våra kunder märks ledande tillverkare av högteknologi och finmekanik, industrikablage och pappersmassa.

Vi har även flertalet kunder inom högfrekvent lagerhantering, bland annat Sveriges ledande tredjepartslogistiker, en världsledande aktör inom heminredning och möbler samt en nordisk retailaktör med över 200 butiker.

Vår expertis på området koncentreras i vårt nationella Dynamics Center of Excellence finns i Jönköping där cirka av våra 50 Dynamics-experter är lokaliserade.

Så kommer du igång!

Fyll i formuläret nedan så hör vi av oss och kickstartar din Dynamics 365-resa.

todo todo
KONTAKTPERSON
  • Ingemar Freidlitz
    Ingemar Freidlitz
    Nationell Dynamics-ansvarig
    072-546 50 81
Vi är experter på affärssystem