effekten102
PODCAST
ARTIFICIAL INTELLIGENCE

Effekten #102: Datadriven marknadsföring med AI

Ett samtal med Magnus Unemyr som hjälper oss med att se framtiden för marknadsföring. Det handlar om automation och om att kunna ta marknadsföringsbeslut baserat på data.

Analys med Machine Learning möjliggör mycket som vi tidigare inte har tänkt på. Att gå från magkänsla till AI är en resa som är faktabaserad. Magnus tar e-handel som exempel och förklarar hur Amazon gör för att personalisera och skapa funktioner som är datadrivna.

OM AVSNITTET

Målgrupp: Marknadsförare, Data Scientists, projektledare

Lär dig: Automation, idéer om framtidens marknadsföring, Robotic Process Automation

Magnus har över 100 exempel på hur du kan använda datadriven AI i din marknadsföring. I detta avsnitt får du veta mer om:

  • Att justera annonsbudget och köp av annonser automatiskt
  • Automatisk innehållsmarknadsföring
  • CRM-optimering och datainsamling
  • Machine-inlärning vid e-post
  • Personaliserat e-post innehåll

Avsnittet berör också chatrobotar och hur röstbaserad marknadsföring är en del av framtiden. I detta avsnitt får du inspiration till att börja våga ta de första tekniska stegen mot AI och samtidigt lämna hur du arbetar idag med traditionell marknadsföring. Bli mer effektiv med mindre resurser. Tuffa beslut om förändring. Men om du inte gör denna förändring så kommer din närmaste konkurrent att springa om dig.  

 
Magnus UnemyrJonas Jaani (19:08)

magnus_unemyr_200x207.jpg
Magnus Unemyr

LYSSNA via Spotify, Google Podcasts, Apple Podcasts

KONTAKT
  • Jonas Jaani
    Jonas Jaani
    Producent av podcast-serien/ webbradion Effekten
    070-298 52 63

    Sorry, this content can only be visible if Functional Cookies are accepted. Please go to the Cookie Settings and change your preferences.