effekten107
PODCAST
DIGITAL EXPERIENCES

Effekten #107: E-sport är mainstream

Spelande ökar och e-sport blir vanligare. Är detta din nästa målgrupp eller marknaden? Jonas Jaani samtalar med Viktor Svensson. De sammanfattar e-sport och ger oss svaren på vem som spelar och hur man gör för att bli en bra spelare.

Detta är en marknad för flera miljoner människor. Med turneringar som Dota 2 International och Dreamhack skapar den en enorm marknad för spelare och tittare. De spel som är mest populära just nu är  Defense of the Ancients 2, Counter-Strike och Fortnite. 

Hur blir du en bra e-sportare och hur ser målgrupperna ut? Kan du tjäna pengar på nya affärsidéer? En sammanfattning av E-sport på 20 min: 

 
Viktor SvenssonJonas Jaani (23:36)

viktor_svensson_200x207.png
Viktor Svensson

Digitaliseringens podcast EFFEKTEN finns för dig som är konsult, beställare eller intresserad av digitalisering. Hitta podden i valfri podcastkatalog t.ex. Apple Podcasts  | Google Podcasts | Spotify 

KONTAKT
  • Jonas Jaani
    Jonas Jaani
    Producent av podcast-serien/ webbradion Effekten
    070-298 52 63

    Sorry, this content can only be visible if Functional Cookies are accepted. Please go to the Cookie Settings and change your preferences.

Om "Effekten"

Effekten är podcasten som ger kunskap om digitaliseringen på 20 minuter. Vi ger dig insikter, framtidsspaningar och goda exempel. Jonas Jaani guidar tillsammans med ett gäng passionerade experter på Sogeti: