Effekten #145: "Prylar för hemmakontoret"
PODCAST
DIGITAL

Effekten #146: "Vad är Customer Experience?"

Alla har vi förväntningar när vi möter ett varumärke, en produkt eller en identitet. Om detta möte inte lever upp till våra förväntningar får vi en dålig upplevelse. Vad ska man tänka på, vilka CX-dimensioner finns och när fungerar CX som bäst? Effekten-podden dyker ner i ämnet.

Play

 Jonas Jaani , Josef Brengesjö 

Idag blir allt större del av kundupplevelsen digital – pga av kunden vill ha det så. Det är då otroligt viktigt att vi förstår kundens förväntningar i olika delar av kundresan så att vi kan leverera för en bra upplevelse.

Det är också viktigt att komma ihåg att upplevelsen har två dimensioner.
Upplevelsen som vi har i stunden – när leveransen sker – otroligt viktigt i köpögonblicket Minnet av upplevelsen – det vi bär med oss efter leveransen – viktigt i alla delar av kundresan då vi önskar att kunden ska återkomma till oss.

Exempel på när CX fungerar är när förmågan finns att förmedla sitt ”Varför” som organisation! Många startar sin resa utifrån ett ”Varför” – och lyckas då bra med att skapa goda upplevelser då man är tydlig i sin harmonisering av förväntan.

När organisationen växer så sker ofta en splitt – till fokus på ”HUR” vi gör saker – därifrån är resan ganska kort till att man börjar kommunicera ”VAD” man gör. Här har du ofta tappat din kund och du tvingas konkurrera på pris, plats, produkt – du blir en comodity. Det är viktigt att hålla fast vid ”VARFÖR” vi gör det vi gör. Få inspiration på tema CX i detta poddavsnitt av Effekten.

| Apple Podcasts | Android | Google Podcasts | Spotify | Epost

todo todo
KONTAKT
  • Jonas Jaani
    Jonas Jaani
    Teamchef, projektledare och producent av podcast-serien/ webbradion Effekten
    070-298 52 63

    Sorry, this content can only be visible if Functional Cookies are accepted. Please go to the Cookie Settings and change your preferences.

EFFEKTEN

Effekten är podcasten med kunskap om digitaliseringen på 20 minuter! Vi ger dig insikter, framtidsspaningar och goda exempel. För dig som är beställare, konsult eller intresserad av digitaliseringen. Jonas Jaani guidar dig tillsammans med experter som kan digitalisering.

PRENUMERERA:  iPhoneAndroid

Vårt podcastbibliotek