Sogeti etta på Radars lista över kundnöjdhet
Idag lanseras Radars undersökning "Leverantörskvalitet 2018" som synliggör hur nöjda svenska verksamheter är med sina IT-leverantörer. Sogeti är enligt rapporten ledande på att skapa operativa, taktiska och strategiska värden hos sina kunder under 2018 och rankas som nummer 1 i kategorin ”Konsulttjänster”.
Stockholm, 6 december, 2018 – Radar genomför sedan 2012 årligen en större undersökning runt kundupplevda värden och kvalitet. Rapporten synliggör trender och toppleverantörer. ”Industrialiseringen av IT premierar kundcentriska aktörer”, konstaterar man bland annat i årets undersökning som engagerade 900 svenska verksamheter i att bedöma sina IT-leverantörer, i vad som är Sveriges största kvantitativa undersökning hos IT-beslutsfattare runt levererad kundnöjdhet. Leverantörerna har rankats i fyra olika kategorier; Infrastruktur & drift, Verksamhetsnära IT, Användarnära IT och Konsulttjänster. Sogeti finns åter igen med i rankingen och toppar listan i kategorin Konsulttjänster.
– Kundnöjdhet och att skapa värde för våra kunder är det vi lever och brinner för. Vi är mycket stolta över att rankas nummer ett i Radars undersökning. Vi mäter också konstant hur nöjda våra kunder är via vårt Customer Satisfaction Index och synliggör vår extremt höga kundnöjdhet på vår webb. Att välja en leverantör med dokumenterat hög kundnöjdhet skapar trygghet, nära relationer och innovationskraft, kommenterar Sergio de Brito, vd på Sogeti Sverige.
Det här är tredje gången på kort tid som Sogeti rankas som ledande. Nyligen placerade man sig även på listorna över ”Sveriges Bästa Arbetsgivare” samt ”Karriärföretag 2019”.
Läs mer om Radars Leverantörskvalitet 2018
Läs mer om Sogetis offentliga kundnöjdhetsindex
Läs mer om Sogetis utmärkelser
Om Sogeti
Sogeti levererar högkvalitativa konsulttjänster inom IT och Engineering. I vår heltäckande tjänsteportfölj ryms IT-styrningstjänster, IT-specialisttjänster, utvecklings- och integrationsprojekt, test- och kvalitetssäkring, Cyber Security, Cloud, systemförvaltning, samt Rightshore-tjänster. Sogeti har cirka 27 000 medarbetare i 13 länder. Av dessa arbetar cirka 1 150 konsulter vid företagets 21 svenska kontor.
- Sergio de BritoVd Sogeti Sverige AB
08-53 68 20 78
Sergio de BritoVd Sogeti Sverige AB
08-53 68 20 78
Sergio de Brito (53 år) har arbetat med teknologi och IT i över 30 år.
Sergio de Brito är född och uppvuxen i Brasilien. Han påbörjade sin karriär med en Master of Science i Mechanical Engineering vid Kungliga Tekniska Högskolan i Stockholm. Som utvecklare tog han sina första steg i branschen, först på Vattenfall AB och sedan inom Svenska M-Gruppen AB. Redan 1987 anställdes han inom Capgemini-koncernen. Fram till 1998 provade han på olika roller som konsult och därefter gick han över till säljsidan, först som Account Manager, sedan som Sales Manager för en av företagets regioner. 1999 blev han utsedd till direktör och ledningsgruppsmedlem för Sandvik i Brasilien.
2002 gick han tillbaka in i Capgemini-koncernen, och var med i samband med uppstarten av dotterbolaget Sogeti Sverige AB, där han de nästkommande fyra åren arbetade som kundansvarig gentemot ett flertal nyckelkunder. Mellan 2006 och 2014 var Sergio de Brito regionchef för tre kontor i Sverige, vilket 2014 utökandes till en divisionschefsroll med ansvar för Sogeti Sveriges Division Norr, med nio kontor från Karlstad i söder till Luleå i norr, med närmare 550 medarbetare.
Från och med 1 april 2016 är Sergio de Brito vd för Sogeti Sverige AB med 1150 medarbetare på 21 orter runt om i landet. - Therese SinterKommunikations- och marknadsdirektör, Sogeti Skandinavien
+46 70 361 46 21
Therese SinterKommunikations- och marknadsdirektör, Sogeti Skandinavien
+46 70 361 46 21