ALM award
MICROSOFT

Sogeti utsett till Årets ALM-partner i Sverige igen

Sogeti Sverige, ett av Sveriges största IT-konsultföretag, har för sjätte året i rad tilldelats pris av Microsoft som företagets främsta Application Lifecycle Management-partner i Sverige.

141217, Stockholm – Sogetis expertis inom Microsoft Application Lifecycle Management (ALM) växer och frodas. Tack vare Sogetis expertis kring att hantera hela livscykeln kring en applikation har företaget tilldelats priset som Microsofts främsta ALM-partner en sjätte gång.

I hjärtat av Microsofts ALM-koncept finns Team Foundation Server (TFS) & Visual Studio, men också verktyg som Eclipse och Xamarin för utveckling över flera plattformar, inklusive mobila plattformar som IOS och Android.

I motiveringen till årets pris lyfte Microsoft framför allt fram Sogetis omfattande ALM-expertis och den årliga och mycket välbesökta och uppskattade Sogeti ALM & TFS Roadshow som genomförts på många orter runt om i landet för att delge kunderna nyheterna i Visual Studio med fokus på agila arbetssätt, applikationskvalitet och utvecklareffektivitet.

– Under de senast sex åren har vi lyckats ligga längst fram i Sverige när det gäller Application Lifecycle Mangagement. Det är vi mycket stolta över. Vi lever och andas ALM och bidrar till våra kunders effektivitet genom att sprida vår expertis till dem både lokalt, nationellt och globalt. Vi har redan siktet inställt på ett sjunde Microsoft ALM Award, säger Mattias Sköld, Sogetis främsta expert inom ALM och en av få MVP:s (Most Valueable Professional)
på området i Sverige.

Följ Mattias Sköld på Twitter: https://twitter.com/mattiasskold

För mer information kontakta:

Mattias Sköld
    DevOps-expert, Cloud Native & DevOps Center, Borlänge