Samarbetsverktyg på era villkor – i eller utanför molnet

Dagens medarbetare behöver effektiva och kompetenta verktyg för samarbete. Många organisationer väljer molntjänster, för andra är det inte ett alternativ. Oavsett var din organisation befinner sig kan vi på Sogeti hjälpa er på resan till bättre samarbetsverktyg, alltifrån videosamtal till dokumenthantering och projektplanering.

Att arbeta inom en offentlig myndighet innebär ofta att du och dina kollegor behöver samarbeta på ett effektivt sätt, oavsett var ni befinner er. En modern samarbetsplattform gör det enklare att dela dokument, schemalägga möten och kommunicera i realtid, vilket kan göra ert arbete smidigare och mer produktivt.

Fördelarna med att använda en samarbetsplattform för offentlig myndighet inkluderar:

  • Ökad effektivitet och produktivitet genom enkel och snabb kommunikation och samarbete
  • Möjlighet att arbeta tillsammans i realtid, oavsett var ni befinner er geografiskt
  • Förbättrad säkerhet och integritet för känsliga dokument och information
  • Möjlighet att integrera olika verktyg och appar för en mer mångsidig och anpassad upplevelse

Exempel på konkreta utmaningar som vi kan hjälpa dig att lösa:

  • Svårt att hitta rätt information och relevant data 
  • Kommunikation med dina medarbetare på ett effektivt och enkelt sätt
  • Rätt verktyg för att samarbeta i projekt 
  • Rätt mix av egen drift, hybrid och molnlösningar
  • Informationssäkerhet 

En erfaren partner

Den osäkra omvärlden ställer höga krav på säkerhet, särskilt för samhällsviktiga funktioner. Det har stor påverkan på de tekniska lösningarna som kan väljas och inte minst, hur de kan användas. Då krävs en samarbetspartner med erfarenhet. Vi på Sogeti har stor erfarenhet av att arbeta med samarbetsplattformar för myndigheter och andra offentliga kunder. Kontakta oss för mer information och se hur vi kan hjälpa er att förbättra samarbete och produktivitet.

Sogeti har valts ut som enda strategisk partner till en av Sveriges största myndigheter, ett flerårigt avtal som innebär att Sogetis experter och team är 100 procent fokuserade på att skapa värde snabbt och på ett kostnadseffektivt sätt för myndigheten. Vi ska också stötta Transportstyrelsen de kommande åren i flera nyutvecklingsprojekt.

Sogeti har dessutom ramavtal med flera andra av landets stora myndigheter och många lokala ramavtal med regioner samt med många kommuner och kommunala bolag. Dessutom är vi en de utvalda leverantörerna för de nationella ramavtal som finns i branschen via Kammarkollegiet och Adda (SKR).

Idag bidrar vi exempelvis med AI- och Machine Learning-lösningar i vården, driver projekt om dokumenthantering i offentlig verksamhet, driver många stora utvecklingsprojekt, automatiserar myndigheters manuella processer med hjälp av RPA, samt stöttar verksamheten med kompetens inom projektledning, testledning och systemutveckling för att nämna några.

Food for thought

Passa på att ta del av inspelade sessioner och podcastavsnitt om olika relaterade ämnen. Några exempel:

Webinar: Dokumenthantering och Ledningssystem i Microsoft 365

Under detta event pratar vi om dokumenthantering och hur man bör tänka runt hitta att information i den digitala arbetsplatsen. Vi tar även upp varför man behöver ett ledningsystem och hur det kan se ut och användas av både redaktörerna och slutanvändarna. Sist men inte minst saker ni behöver tänka på för att lyckas med er dokumenthantering och era ledningsystem.
Titta på webinaret när det passar dig >>

Webinar: Morgondagens intranät som når användarna där de är. Idag.

Under detta webinar går vi igenom delar som behöver ingå i morgondagens moderna intranät och samarbetslösningar. Vi visar upp lösningar som når ut till alla era användare, skapar engagemang och inkludering. Vi berättar hur vi på Sogeti arbetar och kan stötta er i ert arbete kring den digitala arbetsplats för det hybrida arbetslivet.
Titta på webinaret när det passar dig >>

Fler on-demand webinars hittar du här!
Vi har också ett ständigt flöde av podcasts du kan lyssna på för inspiration.

Vi innoverar och skapar samhällsnytta tillsammans med våra kunder

Tillsammans med våra kunder skapar vi samhällsnytta för medborgarna – snabbt. Kundens representanter, som är experter på de utmaningar och möjligheter som finns i den egna organisationen träffar Sogetis experter inom Data Science, cloud-utvecklare, agila coacher och ledare, från Sverige, SogetiLabs (vår globala experthub) och resten av världen. Hur kan det gå till i praktiken? Jonas Jaani berättar om när vi genomförde en innovationsworkshop tillsammans med en av våra offentliga kunder som innehöll tre konkreta utmaningar. På 36 timmar fanns lösningar framtagna för att tackla samtliga utvalda utmaningar. Ta en titt på videon och bli inspirerad!

Sorry, this content can only be visible if Functional Cookies are accepted. Please go to the Cookie Settings and change your preferences.

Hör av dig!

Har du frågor? Vill veta hur vi skulle kunna stötta din verksamhet framåt? Undrar du hur snabbt vi kan komma igång eller kanske vill du också få till en innovationsworkshop? Hör av dig direkt till någon av våra kontaktpersoner på denna sida så får du svar snabbt. 

Digitala arbetsplatser
KONTAKT
  • Jan Stenwall
    Jan Stenwall
    Affärsutvecklare/Digital strateg, Västerås
    070-651 83 80

    Sorry, this content can only be visible if Functional Cookies are accepted. Please go to the Cookie Settings and change your preferences.

  • Anders Waller
    Anders Waller
    National Digital Experiences Lead
    070-338 22 92

    Sorry, this content can only be visible if Functional Cookies are accepted. Please go to the Cookie Settings and change your preferences.

  • Leif Carlson
    Leif Carlson
    Arkitekt informationssäkerhet, Karlstad
    076-116 53 24

    Sorry, this content can only be visible if Functional Cookies are accepted. Please go to the Cookie Settings and change your preferences.