Hero imageMobile Hero image
  • Facebook
  • LinkedIn

När du vill komma snabbt framåt och använda smarta lösningar, den senaste tekniken eller på kort tid anpassa dig till nya regler kan våra kickstart-erbjudanden vara till stor hjälp.

Raj Durg

Raj Durg

Applications Lead, Sogeti Sweden

Välj bland våra kickstarts

Digital Discovery

Den digitala transformationen förändrar allt. Nya digitala plattformar och lösningar möjliggör kreativa kundupplevelser, accelererade interna processer, och lönsamma affärsmodeller.

De nya marknadsledarna drivs av omedelbar kundförståelse, innovation, djupare samverkan, uppkopplade varor och tjänster, och en organisation som klarar snabba förändringar.
Hur möter er organisation kundens förändrade beteenden och förväntningar på omedelbarhet och ständigt uppkopplade interaktioner?

Tar er organisation aktivt och löpande till vara på nya möjligheter som kontinuerligt blir tillgängliga?
Genom vår workshop delar vi med oss av aktuella erfarenheter och trender, som är relevanta för er verksamhet. Tillsammans, och med beprövade modeller och metoder, gör vi en analys av nuläget och med er kund som utgångspunkt utformar vi nya idéer och möjligheter. 

Chatbot

En chatbot finns i gränslandet till AI och kan hjälpa din verksamhet att ge dina kunder olika form av återkoppling utan att behöva ha en mänsklig mellanhand. Med vår Chatbot Kickstart kan du snabbt identifiera vad din verksamhet kan ha för nytta med chatbots och få upp en relevant prototyp på 2-4 veckor.

I vår Chatbot Kickstart ingår 3 snabba faser:

Ideation/Discovery
Vi visar upp goda exempel på chatbots som tillför stor verksamhetsnytta, men också exempel på där man inte lyckats vare sig med scope eller design.

Scetch & Select 
Här fastställer vi syftet bakom er första chatbot och tänker till kring användarens förväntningar. Vi utreder var någonstans i kundresan er chatbot passar in. Vi definierar vem som ska använda den, vad samtalet ska kunna handla om, vilka frågor chatboten ska kunna svara på, och vilka svar som behövs, både för relevanta, perifiera (exempelvis gender balance eller CSR-relaterade frågor) och irrelevanta frågor (exempelvis ”vill du dejta mig?”). Vi tar tillsammans fram vilken personlighet och/eller visuell framtoning er chatbot ska ha så att den matchar med vad ert varumärke vill kommunicera om er. Vi identifierar viktiga stakeholders för ert chatbot-projekt, och dyker ner i frågeställningar kring design samt teknik och plattformsval. Vi samlar allt i en rapport som blir grunden till er prototyp.

Proof of Value & Prototyping:
Vi bygger en chatbotprototyp som baseras på ett urval av vägvalen som gjorts under kickstartprocessens scope/use case-del. Vi genomför en Proof-of-Value (PoV) för att utvärdera verksamhetsnyttan av din prototyp.

Kickstarta din chatbot-resa
Tack vare vår kickstart-ansats är du snabbt på banan med din nya chatbot. På bara 2-4 veckor är din chatbot-prototyp klar.

RealWear

Mobila lösningar möter stryktålig innovation! Med vår unika RealWear Kickstart hjälper vid er att på bara en månad komma igång med en banbrytande röststyrd mobil lösning som möjliggör 100% handsfree användning.

När medarbetare ute i fält får ett effektivt stöd kan arbetsmoment utföras säkrare, snabbare och med högre kvalitet. Den unika taligenkänningen fungerar även i bullriga miljöer och skärmen är tydlig även i dagsljus. Eftersom enheten även är stöttålig, vatten- och dammtät så lämpar den sig väl i krävande miljöer.

Konkreta exempel på användningsområden inkluderar:
– Kontakt och kommunikation med experter på distans (högupplöst kamera, videostöd och blixtsnabb uppkoppling)
– Åtkomst till dokumentation (ritningar, kopplingsscheman, serviceordrar och så vidare)
– Digitalt workflow (instruktioner, checklistor, inspektionsstöd och så vidare)

Kundresan

Kundupplevelsen är en av de viktigaste faktorerna som avgör om kunden väljer din produkt eller inte. Den baseras på kundens intryck av varumärket och kommunikation i olika situationer. Att förstå din kunds upplevelse är en nyckelfaktor för att fortsätta vara ett attraktivt val för din kund.

Kundens resa med ditt varumärke
Kundupplevelsen börjar första gången som en konsument får kontakt med ditt varumärke och är en resa som fortsätter även efter att de inte längre är kund hos er. För att förstå hur ni ska kunna kommunicera med enskild kund på bästa sätt i de olika faserna, och för att på ett proaktivt sätt kunna hjälpa kunden med de problem som han/hon upplever är det viktigt att förstå den resan som en kund gör med ert varumärke.

Customer Journey Mapping – ökad förståelse ger ökad försäljning
Att använda sig av Customer Journey Mapping är ett sätt att öka kundförståelsen i hela verksamheten. Det är en kreativ process, ofta i form av workshops, som innefattar representanter från alla delar i verksamheten. Tillsammans lär ni er hur beteenden och känslor i olika stadier av kundupplevelsen påverkar köpbeslut samt hur ni kan förbättra de olika situationerna som kunderna befinner sig i.

I en Customer Journy Mapping strävar du alltid efter att lösa kundens problem för att skapa en så smidig och smärtfri resa som möjligt. Det ger en nöjdare kund och öppnar upp att generera fler affärer när ni tillgodoser kundens behov.

Prova på att skapa en Customer Journey Mapping
Testa att göra en Customer Journey Mapping hos er! Under en halv dag gör ni tillsammans med en expert från Sogeti en djupanalys som bygger på ett verkligt problem i era kunders upplevelser. Tillsammans genomförs övningar och brainstorming för att hitta olika lösningar. Dessutom ingår dokumentering och sammanfattning samt en tydligt to-do lista för att komma vidare med implementering av lösningarna.

I workshopen lär vi ut de 4 olika stegen för en Customer Journey Mapping:
Insikter: Vad har kunden för behov?
Inflytande: Vad skapar försäljning?
Hinder & möjligheter: Vad behöver vi göra för att lyckas?
Förnya: Hur överträffar ni kundens förväntningar?

CX Kickstart

Vill du veta mer? Fyll i formuläret:

0/800
Consent
Dra till höger
Hero imageMobile Hero image