Hero imageMobile Hero image
  • Facebook
  • LinkedIn

August 27, 2025

När Region Stockholm i vintras valde Sogeti som partner för att förvalta och vidareutveckla sitt koncerngemensamma intranät, markerade det starten på ett strategiskt samarbete med höga ambitioner. Några månader in i uppdraget står det klart att leveransen inte bara mött utan överträffat förväntningarna.

Med ett kundbetyg på imponerande 4,9 av 5 visar Region Stockholm sin uppskattning för det arbete som Sogetis team har lagt ner.

− Vi är oerhört glada över förtroendet vi fått och stolta över att vårt arbete ger så tydligt resultat, säger Louise Kjellberg, kundansvarig på Sogeti.

Uppdraget omfattar både förvaltning och utveckling av intranätet, som är en central plattform för kommunikation och samverkan inom Region Stockholm. Genom ett nära samarbete med regionens fantastiska team har Sogeti säkerställt att intranätet inte bara fungerar utan också utvecklas i takt med verksamhetens mål & behov.

− Det här är vad digital samverkan verkligen handlar om, att skapa lösningar som fungerar i vardagen, samtidigt som vi bygger för framtiden, avslutar Louise Kjellberg.

Sogetis leveransmodell, med närvaro och hög tillgänglighet har varit avgörande för att snabbt kunna skala upp och möta regionens krav. Med ett starkt team som kombinerar teknisk spetskompetens med förståelse för offentlig sektor, har projektet blivit ett skolexempel på hur rätt mix av kompetens och nära samarbete skapar verkligt värde.

Sofia Tönnberg

Sofia Tönnberg

Sales Director, Branch Stockholm/National Public Sector Lead/ National WinCenter Lead

Louise Kjellberg

Louise Kjellberg

Senior Sales Executive