Hero imageMobile Hero image

Ledare i Skövde

Funderar du också på att söka jobb hos oss i Skövde? Är du nyfiken på vem din nya chef i så fall skulle bli? Här berättar några ur ledningsgruppen om sig själva, sin syn på sitt ledarskap och varför de har valt att bli chefer eller kundansvariga.

Carl-Fredrik Laurén, Region Manager


“Jag skapar långsiktiga relationer och möjligheter för tillväxt. Idag.”

Sedan 2008 har Calle axlat olika roller som bland annat teamchef och säljare. Calle drivs av att få andra att uppnå sina mål och får energi av att se både teamet och individen lyckas. Här får du chansen att lära känna honom bättre.

Vilka tre ord beskriver dig bäst som person?
Engagerad, målinriktad och lyhörd.

Berätta lite om din bakgrund!
Jag började min karriär på Sogeti som konsult 2008 år och fick efter par år möjligheten att ta en säljarroll vilket kändes jättekul och utvecklande. Därefter gick en av teamcheferna i Jönköping i pension och jag fick då möjligheten att kombinera min säljroll med att leda ett team som teamchef. Åren gick och vi hade en väldigt positiv utveckling i Jönköping och då vi vuxit mycket fick jag möjlighet att anta rollen som ortschef och axla det operativa ansvaret fullt ut. Sedan 1 oktober arbetar jag nu som regionchef och jag har genom åren fått en bred erfarenhet av både teknik, försäljning och ledarskap. Jag drivs av att skapa tillväxt och hjälpa mina medarbetare att växa i sina roller. 

Hur skulle du beskriva ditt ledarskap med tre ord?
Tydligt, stöttande och utvecklingsorienterat. 

Varför har du valt ledarrollen?
Jag tycker om att arbeta med människor och att hjälpa dem att uppnå sina mål. Att kunna kombinera det med att driva verksamheten framåt och skapa resultat känns som en naturlig roll för mig. Jag får energi av att se både teamet och individen lyckas. 

Vad är viktigt för dig i relationen mellan ledare och medarbetare?
För mig är tillit och öppen kommunikation grunden för ett gott samarbete. Jag vill skapa en miljö där medarbetarna känner sig hörda och uppskattade, samtidigt som de har tydliga förväntningar och mål att sträva mot. Empati, lyhördhet och genuint intresse för de människor vi arbetar med är inte bara goda ledaregenskaper, jag tycker även att de är nödvändiga för att bygga starka team och för att långsiktigt nå framgång. 

När du får positiv feedback från dina medarbetare vad lyfter man fram då?
Det som ofta lyfts fram är min förmåga att vara närvarande och stöttande, att jag är tydlig i mina förväntningar och att jag ger mina medarbetare utrymme att utvecklas. 

Varför jobbar du på Sogeti?
Sogeti erbjuder en fantastisk kombination av utvecklingsmöjligheter, spännande projekt och en familjär kultur. Jag har alltid känt att jag kan påverka och utvecklas här, både som person och ledare.

Hur är en typisk sogetiare?
En typisk sogetiare är driven, lösningsorienterad och en lagspelare. Vi är snabba på att anpassa oss till nya utmaningar och trivs med att jobba nära våra kunder för att skapa värde.

Slutligen, om du var ett djur vilket djur skulle du vara och varför?
Jag skulle vara en varg. Vargar är både starka som individer och vet vikten av att samarbeta i flock. Det speglar min syn på ledarskap – att lyckas tillsammans och samtidigt kunna ta ansvar som individ. Är ju tyvärr inte mycket till sångfågel men en fullmåne kan jag yla mot.

Annette Ljunggren, Business Manager

Annettes intervju kommer inom kort.

Ditt utveckling

Become your best

Hos oss finns alla möjligheter till att få göra det just du brinner för. Så hur kan du utvecklas och bli den bästa versionen av dig själv hos oss? Här har vi samlat en massa matnyttigt för dig som synliggör dina utvecklingsmöjligheter på Sogeti.

Ta en titt
Hero Card image
Hero Card image

Tjänster

Hur kan vi hjälpa dig?

På Sogeti har vi många strängar på våra lyror. Här kan du läsa om alla lösningar och tjänster som du kan dra fördel av via oss.

Läs mer

Om oss

Hög kundnöjdhet

Kvalitet för oss är att leverera det våra kunder vill ha och att skapa konkret värde. Inför varje åtagande tar vi oss därför tid att diskutera och dokumentera vad kunden förväntar sig av oss.

Läs mer
Hero Card image