Customer Journey Mapping
ERBJUDANDE
DIGITAL EXPERIENCES

Customer Journey Mapping

Kundupplevelsen är en av de viktigaste faktorerna som avgör om kunden väljer din produkt eller inte. Den baseras på kundens intryck av varumärket och kommunikation i olika situationer. Att förstå din kunds upplevelse är en nyckelfaktor för att fortsätta vara ett attraktivt val för din kund.

Kundens resa med ditt varumärke

Kundupplevelsen börjar första gången som en konsument får kontakt med ditt varumärke och är en resa som fortsätter även efter att de inte längre är kund hos er. För att förstå hur ni ska kunna kommunicera med enskild kund på bästa sätt i de olika faserna, och för att på ett proaktivt sätt kunna hjälpa kunden med de problem som han/hon upplever är det viktigt att förstå den resan som en kund gör med ert varumärke.

Customer Journey Mapping – ökad förståelse ger ökad försäljning

Att använda sig av Customer Journey Mapping är ett sätt att öka kundförståelsen i hela verksamheten. Det är en kreativ process, ofta i form av workshops, som innefattar representanter från alla delar i verksamheten. Tillsammans lär ni er hur beteenden och känslor i olika stadier av kundupplevelsen påverkar köpbeslut samt hur ni kan förbättra de olika situationerna som kunderna befinner sig i.

I en Customer Journy Mapping strävar du alltid efter att lösa kundens problem för att skapa en så smidig och smärtfri resa som möjligt. Det ger en nöjdare kund och öppnar upp att generera fler affärer när ni tillgodoser kundens behov.

Prova på att skapa en Customer Journey Mapping

Testa att göra en Customer Journey Mapping hos er! Under en halv dag gör ni tillsammans med en expert från Sogeti en djupanalys som bygger på ett verkligt problem i era kunders upplevelser. Tillsammans genomförs övningar och brainstorming för att hitta olika lösningar. Dessutom ingår dokumentering och sammanfattning samt en tydligt to-do lista för att komma vidare med implementering av lösningarna.

I workshopen lär vi ut de 4 olika stegen för en Customer Journey Mapping:

  1. Insikter: Vad har kunden för behov?
  2. Inflytande: Vad skapar försäljning?
  3. Hinder & möjligheter: Vad behöver vi göra för att lyckas?
  4. Förnya: Hur överträffar ni kundens förväntningar?

Låter det intressant? Ta kontakt med Rebecca för mer information.


 

KONTAKT
  • Rebecca Källgård
    Rebecca Källgård
    Smart Workspace Expert/Partner Lead Optimizely
    073 804 48 68

    Sorry, this content can only be visible if Functional Cookies are accepted. Please go to the Cookie Settings and change your preferences.