Effekten #201: Tredjepartskakor
PODCAST
DATA & AI

Effekten #201: Tredjepartskakor

I detta avsnitt samtalar Jonas Jaani med Johan Lidén och Björn Bigander från Quantcast om tredjepartskakor inom digital marknadsföring. Vad ser de för utmaningar? Lyssna till podavsnitt nummer 201 för att höra mer.

Tredjepartskakor används för att samla in kunskap om användarnas beteenden och intressen, ett underlag som sedan används för att rikta annonser i den digitala marknadsföringen. I takt med skärpt dataskyddslagstiftning och användarnas integrietet, har kakorna blivit mer och mer omdiskuterade. Vilka utmaningar finns idag och vilka vägar ska man gå med den digitala kommunikationen? Lyssna här för svaren.

Lyssna på avsnittet:

Målgrupp: marknadsförare, publicister, användare

Lär dig: tredjepartskakor, cookies, digital marknadsföring, dataskyddslagstiftning, förstaparts kaka, användarintegritet, kontroll över data

 

KONTAKT
  • Jonas Jaani
    Jonas Jaani
    Producent av podcast-serien/ webbradion Effekten
    070-298 52 63

    Sorry, this content can only be visible if Functional Cookies are accepted. Please go to the Cookie Settings and change your preferences.

EFFEKTEN

Effekten är podcasten med kunskap om digitaliseringen på 20 minuter! Vi ger dig insikter, framtidsspaningar och goda exempel. För dig som är beställare, konsult eller intresserad av digitaliseringen. Jonas Jaani guidar dig tillsammans med experter som kan digitalisering.

PRENUMERERA:  Apple Podcasts, Spotify 

Vårt podcastbibliotek