IP Station
REFERENSER
DIGITAL CUSTOMER EXPERIENCE

Självbetjäning i IP Stations nya kundportal

IP Station (fd NellPat), spelar en avgörande roll för många IP-avdelningar och byråer då de hanterar allt som kan röra deras immateriella rättigheter. Företagets kunder kan nu, via en kundportal framtagen i molnet, hantera sina ärenden från ax till limpa.

Vi älskar att skapa värde och att göra våra kunder nöjda. Sogetis konsulter i detta projekt fick högsta betyg av IP Station i den efterföljande kundenkäten. Här beskrivs projektet i korthet.

Bakgrund:

IP Station (f.d. NellPat) arbetar bl.a. med patentadministration åt flera företag inom olika branscher. Därmed behövdes en tjänst som ger IP Stations kunder en bättre överblick och kontroll över sina ärenden.

Lösning:

Lösningen var en lättillgänglig webbapplikation. Autentisering sker genom BankID och utvecklingen skedde i ASP.NET MVC. Lösningen är byggd på Microsoft Azure-plattformen och använde sig av web app, logic apps, sql services, on-premise data gateway och storage account.

Resultat:

En webbportal där IP Stations kunder kan:

  • Skapa nya ärenden & hantera befintliga
  • Generera fakturaunderlag
  • Synkronisera kommande tidsfrister för varje enskilt ärende till sin kalender
  • Skapa sin egen ”Att göra-lista” där aktuella ärenden och tidsfrister presenteras och kan exporteras till Excel

Detta innebär kvalitetssäkrade leveranser av IP Stations tjänster och även en effektiv överblick av pågående ärenden som externa konsulter hanterar och har i pipeline.

Hör av dig till projektledare Magnus Karlsson om du vill veta mer!

todo todo
KONTAKT
  • Magnus Karlsson
    Magnus Karlsson
    Projektledare, Karlstad
    072-225 03 29
Om IP Station

IP Station hjälper ombud på byråer, IP-avdelningar eller mindre konsult-byråer med patent, designskydd, varumärken, överlåtelser, EP-validering och allt som rör hantering av immateriella rättigheter. 

Digital Customer Experience
Vi kan Cloud