Innovativa lösningar som driver ditt företag framåt
Kundnytta i praktiken och skräddarsydda helhetslösningar
Våra experter delar med sig av sina kunskaper och trendspaningar
Din framtid kan finnas hos oss
Lär känna oss som företag och vad vi har att erbjuda
Skriv in nyckelord för att söka på webbplatsen. Tryck enter för att skicka.
Generativ AI
Cloud
Testing
Artificiell intelligens
Säkerhet
Livet på Sogeti
Född: 1970Bor: LidingöFritidsintressen: Fotboll, golf, fysisk träning och musik
Beskriv dig själv med tre ord:Positiv, drivande och engagerad.
Berätta lite om din bakgrund:Min pojkdröm var att bli trafikflygarpilot och när jag var 18 år tog jag mitt privatflygarcertifikat i Sverige, och senare trafikflygarcertifikat i USA. Men min karriär tog tidigt en annan väg, då jag började på Ericsson i Portugal. Där blev en av mina första arbetsuppgifter att projektleda en implementation av ett nytt Customer Relationship Management (CRM)-system för Customer Service – och det var början av en spännande karriär inom CRM där jag för Ericsson Global Services reste jorden runt för att implementera ett gemensamt CRM-system och affärsprocess för hantering av supportärenden från telekomoperatörer.
Sedan dess har CRM varit en röd tråd genom hela min karriär, med roller inom både försäljning, affärsutveckling och marknadsföring. Som CRM-konsult har jag fått unika möjligheter att sätta mig in i varierande sektorer och affärsområden. Jag har varit med om allt från förstudier och korta projekt med Proof of Concepts på ett par veckor, till att arbeta operationellt som CRM Manager under flera år, så jag har en god förståelse för båda sidorna av ett CRM-projekt.
Min karriär på Sogeti:Jag kommer närmast från vårt systerbolag Capgemini där jag har arbetat över ett år, när jag erbjöds möjligheten att fortsätta min karriär på Sogeti med fokus på Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement, där jag leder vårt Center of Excellence. Det är verkligen en fantastisk möjlighet vi har att få utvecklas inom Capgemini-koncernen och jag är så tacksam för det.
Vad brinner du mest för inom ditt expertområde?Jag brinner verkligen för Customer Relationship Management och för mig är kundupplevelsen allt. Jag är genuint kundfokuserad och jag försöker alltid att tänka utifrån (kundperspektivet) och in.
Hur kan en vanlig dag på jobbet se ut?Morgonen kan börja med ett frukostseminarie hos Microsoft för inspiration och nätverkande. Förhoppningsvis tillsammans med en kund där vi utbyter idéer och kunskap. Sedan kan det bli ett Microsoft Teams-möte med vår svenska ledningsgrupp för Dynamics Solutions, där vi går igenom marknadsaktiviteter och affärsmöjligheter. Efter lunch träffar jag en av våra kunder för att leda en workshop tillsammans med mina kollegor på Sogeti. Där går vi igenom kundresan och analyserar hur vi kan förbättra den ur ett kundperspektiv och stötta den på bästa sätt med ett CRM-system, gärna Microsoft Dynamics 365. Dagen kan avslutas med ett samtal med vårt nearshore-team i Portugal med uppdatering om vår leverans i ett globalt CRM-projekt – och givetvis hinner vi prata om senaste nytt om portugisisk fotboll.
Hur är en typisk sogetiare?Glad, tekniskt kunnig, innovativ, genuint hjälpsam och en lagspelare.
Varför jobbar du på Sogeti?Sogeti har gett mig möjligheten att få vara med på vår storsatsning inom Microsoft Dynamics 365 och det är väldigt motiverande. Jag får också möjlighet att utvecklas och hänga med inom de senaste trenderna kring CRM, Customer Engagement, AI, agila arbetssätt, förändringsledning och inte minst Microsoft Dynamics 365-plattformen. Och inte minst, det är ett glatt och positivt gäng kollegor.
Center of Excellence Lead, Dynamics 365 Customer Engagement
Om du brinner för att göra skillnad och vill forma framtiden? Då tycker vi att du ska söka dig till oss!
Din framtid kan finnas hos oss. Se vart vi är på väg, hur du kan bli en del av något större och utvecklas hos oss.
Du som anställd är vår absolut främsta tillgång och vi ser det givetvis som en av våra viktigaste uppgifter att ta väl hand om dig.
Jobba hos oss
Du som anställd på Sogeti är vår absolut främsta tillgång och vi ser det givetvis som en av våra viktigaste uppgifter att ta väl hand om dig.
Om oss
Vi har fått flera utmärkelser under åren som Karriärföretag, Sveriges Bästa Arbetsgivare och högt rankat Traineeprogram.
Visste du att vi driver ett av Sveriges största nätverk för kvinnor i IT-/Techbranschen.
Din utveckling
Next är vår “One-stop-shop” för att utveckla dina skills. Med över 250 000 kurser och 3 miljoner aktiviteter från 1200 källor, kan du skapa personliga paths och dela framgångar. Plattformen inkluderar Pluralsight, Coursera, Udemy och Sogeti Generative AI Hub för både “hard” och “soft skills”.
Här kan du läsa ännu fler intervjuer med några av alla våra konsulter.
Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på vår webbplats. De hjälper oss att förbättra webbplatsens prestanda, visa relevant reklam och möjliggöra att du kan dela innehåll på sociala medier.
Du kan acceptera alla cookies, eller välja att hantera dem individuellt. Du kan ändra dina inställningar när som helst genom att klicka på Cookie Settings som finns i sidfoten på varje sida.
För mer information om cookies, vänligen besök vår cookie policy.