Annika Norberg
OM OSS
JOBB

"Balansen mellan frihet, ansvar och stöd är bra"

Annika Norberg kände redan under anställningsintervjun att allt stämde. Sogeti hade arbetsklimatet hon letade efter. Om dagarna brinner hon för att driva projekt och bygga långsiktiga relationer med kunderna, samt - såklart, att ha kul under tiden.

Annika NorbergBeskriv dig själv med tre ord: 
Nyfiken, ambitiös och engagerad.

Berätta lite om din bakgrund:
Dataekonom med magisterexamen i informatik, kompletterat med kurser i pedagogik. Stort intresse för projektledning och för att bygga lösningar med användaren i fokus. Innan jag valde att hoppa på konsultlivet så arbetade jag som projektledare och applikationsansvarig på huvudkontoret för en svensk möbelkedja. Under studietiden har jag testat på en hel del olika arbeten, jag har arbetar på McDonald´s (tio år!), i butik, inom barnomsorg, inom äldrevården och som ekonom.

Min karriär på Sogeti:
Jag började på Sogeti för tre år sedan och har sedan dess varit med i många spännande projekt, mest inom området Digitala kanaler men även inom Application management för webblösningar och affärssystemet Dynamics AX. Jag växlar mellan rollerna projektledare, Scrum master och serviceledare, vilket gör mitt arbete varierande.

Vad brinner du mest för inom ditt expertområde?
Jag brinner för att driva projekt och att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. En god relation, enligt mig, skapas genom samarbete med kund för att nå uppsatta mål, kvalitativa leveranser, skapa ett ömsesidigt förtroende och en ärlig kommunikation. Att identifiera, uppfylla (överträffa) värde och nytta för kunden är för mig det viktigaste. Sist men inte minst tycker jag det är viktigt att ha kul under tiden.

Hur kan en vanlig dag på jobbet se ut?
Mina dagar är mötesintensiva och däremellan arbetar jag med projektplanering, uppföljning och proaktivitet. Kvarvarande tid bollar jag idéer och utbyter erfarenheter med mina kollegor.

Varför jobbar du på Sogeti?
Jag valde Sogeti för att det är ett företag med en arbetskultur och en attityd som jag delar och respekterar. Redan under anställningsintervjun kände jag att stämningen och arbetsklimatet passade mig. Jag har kompetenta och trevliga kollegor runt omkring mig som jag kan dela erfarenheter och idéer med. Jag upplever en bra balans mellan ansvar, frihet och stöd från mina chefer. Att arbeta som konsult ser jag som en chans att få utvecklas, både inom mitt kompetensområde och personligen. Som bonus får jag knyta många nya trevliga och givande kontakter.

 

Kontakt
  • Annika Norberg
    Annika Norberg
    Regionchef, Stockholm
    070-265 17 49

    Sorry, this content can only be visible if Functional Cookies are accepted. Please go to the Cookie Settings and change your preferences.

Faktaruta

Namn: Annika Norberg

Titel:
Projektledare, Serviceledare och Scrum master

Född:
1975

Bor:
Jönköping

Familj:
Sambo och två barn

Fritidsintressen: vår hund, sova, träna och resa

Jobba i Jönköping