REFERENSER
APPAR

Ny mobil lösning hjälper Clas Ohlsons butikskunder

Med appar för iOS, Android och Windows Phone vill Clas Ohlson ge butikskunder en bättre upplevelse, där de direkt i appen kan göra produktsökningar. Utvecklad med Xamarin, och med Microsoft Azure som backendlösning, får Clas Ohlson en skalningsbar plattform.

Bakgrund

Clas Ohlson vill öka upplevelsen i sina butiker med en mobil lösning för att underlätta för sina kunder när dessa besöker butiker, genom att ge dem möjlighet att se bland annat produktinformation.

Lösning

Clas Ohlson byggde tillsammans med konsulter från Sogeti native-appar för iOS, Android och Windows Phone. Apparna är utvecklare med Xamarin. En backendlösning för produktsökningar har utvecklats med Microsoft Azure som plattform.

Fördelar

Med Xamarin får Clas Ohlson en gemensam kodbas utvecklad i C# för alla mobila plattformarna. Med Microsoft Azure som plattform för backendlösning får Clas Ohlson en plattform som de snabbt kan skala efter antalet användare.

todo todo
KONTAKTPERSONER
  • Henrik_Hagberg
    Henrik Hagberg
    Ortschef Borlänge
    070-282 06 81
  • Daniel Hindrikes
    Daniel Hindrikes
    Arkitekt, utvecklare, Microsoft MVP
    072-240 42 38
Om Clas Ohlson

Clas Ohlson är ett internationellt detaljhandelsbolag med huvudkontor i Insjön. Clas Ohlson har över 200 butiker i sex länder, drygt 4700 anställda och omsätter över 7,5 miljarder kronor.

Creating your Digital Enterprise