Chatbot Kickstart
ERBJUDANDE
DIGITAL CUSTOMER EXPERIENCE

Chatbot Kickstart

Artificiell intelligence (AI) är ett stort och spännande område som många vill prova på. En chatbot finns i gränslandet till AI och kan hjälpa din verksamhet att ge dina kunder olika form av återkoppling utan att behöva ha en mänsklig mellanhand. Med vår Chatbot Kickstart kan du snabbt identifiera vad din verksamhet kan ha för nytta med chatbots och få upp en relevant prototyp på 3-5 dagar.

I vår Chatbot Kickstart ingår 3 snabba faser:

Ideation/Discovery
Vi visar upp goda exempel på chatbots som tillför stor verksamhetsnytta, men också exempel på där man inte lyckats vare sig med scope eller design.

Scetch & Select 
Här fastställer vi syftet bakom er första chatbot och tänker till kring användarens förväntningar. Vi utreder var någonstans i kundresan er chatbot passar in. Vi definierar vem som ska använda den, vad samtalet ska kunna handla om, vilka frågor chatboten ska kunna svara på, och vilka svar som behövs, både för relevanta, perifiera (exempelvis gender balance eller CSR-relaterade frågor) och irrelevanta frågor (exempelvis ”vill du dejta mig?”). Vi tar tillsammans fram vilken personlighet och/eller visuell framtoning er chatbot ska ha så att den matchar med vad ert varumärke vill kommunicera om er. Vi identifierar viktiga stakeholders för ert chatbot-projekt, och dyker ner i frågeställningar kring design samt teknik och plattformsval. Vi samlar allt i en rapport som blir grunden till er prototyp.

Proof of Value & Prototyping:
Vi bygger en chatbotprototyp som baseras på ett urval av vägvalen som gjorts under kickstartprocessens scope/use case-del. Vi genomför en Proof-of-Value (PoV) för att utvärdera verksamhetsnyttan av din prototyp.

Kickstarta din chatbot-resa

Tack vare vår kickstart-ansats är du snabbt på banan med din nya chatbot. På bara 3-5 dagar är din chatbot-prototyp klar.

Fyll i formuläret nedan så hör vi av oss!

todo todo
KONTAKT
  • Andreas Sjöström
    Andreas Sjöström
    Innovationschef och CTO
    070-609 85 13
  • Pontus Renmark
    Pontus Renmark
    National Digital Customer Experience Lead/Partner Lead Episerver
    073-373 33 20
  • Joakim Wahlqvist
    Joakim Wahlqvist
    National Analytics & Cognitive Lead
    +46 703 451 801
  • Pontus Renmark
    Pontus Renmark
    National Digital Customer Experience Lead/Partner Lead Episerver
    073-373 33 20
Digital Advisory Services
Magic Mirror – prova på AI